docenten yoga-life

Manon Seegers (1975) verdiept zich al ruim 20 jaar in yoga en is opgeleid aan de 4-jarige erkende Intensieve Yogascholing van Rob Obermeyer in Utrecht. Haar yogalessen zijn gericht op het bewust worden van het lichaam, hart en geest. Door het afwisselen van intensieve statische en subtiele ontspannende houdingen ontstaat bewustzijn van zowel lichaam als geest.

Manon is moeder van twee dochters (van 6 en 10 jaar) en geeft motorische ontwikkeling aan kinderen en sportlessen aan volwassen, naast een administratieve baan.

“Yoga brengt rust en ontspanning in de drukte van alledag. Dankzij ademhalingsoefeningen(pranayama) en yogahoudingen (asana’s) kan ik in contact blijven met mijn eigenheid, om zonder overdrijven werkelijk mezelf te kunnen zijn. Wanneer ik even niets aan yoga of meditatie doe merk ik dat ik hiervan snel verwijderd raak in de drukte van moeder zijn, (gym)juf en alle andere avontuurlijke uitdagingen die het leven biedt.
Ik sta hier graag volop in, positief en leergierig, daarbij helpt yoga mij enorm en ik gun anderen ook. Dit staat in mijn lessen centraal; rust, ontspanning en bewust aanwezig kunnen zijn.”

 

Petra van den Eertwegh (1960) heeft de 4-jarige erkende Hatha yogaopleiding gevolgd bij Samsara in Bilthoven. Zij is werkzaam als verpleegkundig consulent Diabetes in een ziekenhuis en geeft tevens yogales op een sportschool en yoga op de stoel aan 80 plussers.

“Yoga speelt een belangrijke rol in mijn leven: door meer aanwezigheid in het hier en nu, ben ik meer in contact met mijn eigenheid. Daardoor kan ik beter luisteren naar mijn intuïtie. Hoe beter je hier naar luistert des te meer je het leven kan leiden dat bij je past. Voor mij is yoga thuiskomen bij mezelf.”

“Tijdens de yogales kan het denken tot rust komen door in aandacht te ‘luisteren’ naar wat het lichaam vertelt. Je wordt je bewuster van je lichaam, de oefeningen versterken het (zelf)vertrouwen en geven rust. Daarnaast geeft yoga inzicht in hoe je de dingen doet in het dagelijks leven. Mijn lessen bestaan uit een combinatie van zachte en krachtige oefeningen, adem-en klankoefeningen, meditatie en een eindontspanning. Iedereen oefent op zijn of haar eigen niveau met respect voor de eigen grenzen.”